Thursday, October 14, 2010

busy bee berblogging..

salam...

lama gak tinggal diary maya ni..busy bee la lately..ngan adik ipar nak kawin..apakehal aku lak yg busy kan..bukan aku yg nk kawin..hello..ni kakak ipar berdedikasi tau...bak wedding planner la gitu..jadinya mcm2 benda la nk kena prepare..FYI, kami memasak santapan raja sehari tu nnt.. bukan katering ya..being my father in law..dia tak mau katering.tak sedap katanya..aduhai bapak ooi..kalau katering kan dah save tenaga yang tak berkederat ni.. yg bestnya..baju sedondon ibu ngan anak dah nak siap!!.. anak dara tu aku buatkan gaun dari kain yg sedondon ngan aku..tak sabar nk pakai!.. sengallllllll

mak saya dh balik..tak sabar nk balik kampung..nk rembat apa yg dia dah beli kat london sebenarnya...hahahahahhaha

tadi sy berbloghopping..betul ke perkataan ni..belasah je laaa sampai satu blog yg selalu menjadi singgahan, sy terkejut ngan satu entry yg dibuat.. si blogger quote satu post dari blog lain mengenai tips untuk menulis blog..yg mana dlm tips tu bukan mcam tips pun la..lebih kepada pendapat orng kot..ada kata jgn tulis apa2 yg happy sebab orang tak nak tau semua kisah happy kita, jgn tulis kisah anak2..dan mcm2 lagi la..tp sebaliknya tulis la kisah sedih2..mcm kematian, kehilangan, suami curang.. aduyaiii.....mcm tu plak kan.. tp pada saya.. blog adalah tempat tuk seseorang blogger tu lantak la nk tulis apa kan..dia punya..suka hati dia la.. tp kebanyakan blogger suka tulis pasal kehidupan harian dia la..mcm sy.. sebab sy anggap blog ni sebagai ganti diary..hehehe kisah sedih ke..kisah suka ke.. kalau orang yg tak suka tu..tak yah baca la..pegi blog lain yg lebih disukai.. tak yah la nk tinggal komen bukan2 yg bleh timbulkan sakit hati or gaduh..just left ...itu lebih baik kan..

dunia berblog ni luas.. bnyk karenah ngan tulisan orang kita jumpa..org yg baca pun mcm2 karenah dan gelagat.. so just read n if u like it..keep on reading..if not..just click left icon..senang kan..blog yg saya selalu singgah ni ialah blog seorang ibu kehilangan anak dia..actually ramai ibu2 yg kehilangan anak kat luar sana..tp tak salah la si ibu ni nak abadikan semua coretan dia dlm blog and tak sangka ramai peminat..then tak tau la kat mana salahnya, ada org mungkin tersalah persepsi ngan blog dia..hmm sabar je la..

jujurnya..saya berblog bukan nk harap orng baca pun..tp kalau ada bagus jugek cuma sy sekadar saja2 nk menaip..isi masa terluang.. saja2 tuk terapi perasaan maklumla saya ni selalu dalam mode sengal..hihihi dan untuk coret satu dua kenangan la..tu je niat saya berblog..org ada blog..sy pun nak..itu je...

tp kadang2 suka ikut kisah si pemblog..macam2 kisah yg kita bleh jadikan pengajaran..betul..tak caya try la jadi seorang blogger..hehehehhee

No comments:

Post a Comment