Friday, August 6, 2010

salam ramadhan

salam..

dah bersawang dah blog ni.. hushh..pegi jauh2 sang lelabah ooi..saya nk kemas dah sawang ni..hehehe

silent in a few days bukan apa.. settlekan banyak benda.. plus tons of works perlu dikerjakan..my office were moving too..pindah ofis ni ingatkan tak la penat sangat mcm pindah umah..rupanya sama je.. banyak sangat kertas nk kena semak samada sampah atau ada gunanya.. aduhai..pening kepala.. kemas bilik sendri je pun makan masa 2 hari..jgn ckp bilik saya banyak sampah ye..being me..saya tak suka membazir..mana yg bleh recycle.. i recycle..even envelope surat pun saya guna semula tau.. sebab kesian pokoksss yang telah digunakan untuk buat envelope tu..

hish.. membebel la..:D.tmrw ada kenduri kat sg buloh.. kena pegi tu..bawak MIL..saya ni kan..kalau pasal kenduri ni lau tak kena paksa..takde nye nk pegi..bukan anti sosial..tp tak larat rasanya nk menjaga hero saya yg sangat aktif tu..lebih baik bawak mereka pegi swimming kat pool kat umah je..senang nk jaga..hehehe..sebab diorang akan mandi kat pool tu je..tidak berlari ke hulu dan ke hilir..

dh nk dekat ramadhan dh ni.. tak sabar rasanya nk ajar anak sulung tu berpuasa..memang la umurnya baru nk masuk 7 thn..tp tak salah lau dididik dari awal kan.. tak paksa dia la..if dia tak tahan..berbuka laa.. saya paling suka pasal ramadhan ni selain fadhilat nya ialah time bersahur.. semenjak berkahwin, saya tak penah miss bangun sahur..sebab sang suami memang kena makan sahur..kalau tak..melepek la dia sepanjang petang..hehehe.. jadinya memang saya suka time sahur.. time berbuka jgn cerita la..haaa..tp ramadhan kali ni saya berazam tk nk makan nasik masa berbuka.. nk diet la tu konon.. tp memang saya bertekad tk nk makan nasik.. sy akan makan kuih or mee sahaja..nnt hasilnya..tunggu bulan depan ye..bukan pe....rasanya bdan ni dh naik menjadi2 plak..risau semua baju tak muat nnt..baik amik langkah awal..hehehe..saya ni dah la pemalas nk bersenam..hmm diet nasik la nampaknya..

rindu pada mak abah la.. padahal bleh kata ari2 sms or call..huhuhuhuhu, eh okayla..nnt sambung lagi.. nk pegi beli pampers anak la..:D

SELAMAT BERPUASA YA!..

No comments:

Post a Comment